Central københavnsk kulturinstitution med store udviklingsmuligheder søger ny leder

Er du den driftssikre leder, der skal drive vores kulturinstitution og være med til at udvikle folkeoplysningen? Som leder af Rytmisk Center får du ansvar for driften af en institution med betydning for mange københavnere og en institution, der aktivt arbejder for at gøre en forskel i kulturlivet. Din opgave bliver først og fremmest at sikre en glidende og effektiv drift af vores center, og sikre at vi kan fortsætte udviklingen af såvel vores fysiske rammer som vores indhold. Hvis du er lederen med kultur i hjertet, der kan finde balancen mellem drift og udvikling, er det dig vi søger.

VI SØGER:
En ny leder der kan holde fokus og retning, og som har kompetencer inden for:

– Økonomistyring
– Personaleansvar, HR
– Samarbejde med bestyrelse og repræsentantskab
– Strategi og udvikling

DU HAR:

– Solid, økonomisk erfaring. Du skal kunne arbejde strategisk og navigere i et økonomisk tilskudslandskab. Du har erfaring med økonomistyring af en offentlig eller privat virksomhed, og gerne erfaring fra anden statsstøttet kulturinstitution.

– Har haft personaleansvar i dit tidligere arbejde og kan lede og støtte en loyal og dedikeret personalegruppe, med stort engagement i deres arbejdsplads.

– Evnen til at skabe tryghed hos bestyrelse og personale, gennem kommunikation og information.

– Erfaring med udviklingsprocesser og at arbejde med visioner, mål og resultatmål.

– Et stort netværk som du kan bringe ind i dit arbejde på Rytmisk Center.

DERFOR SKAL DU VÆLGE OS:
Vi er nysgerrige på omverdenen, og arbejder for at undersøge og understøtte samtidens og fremtidens behov og ønsker for fællesskab. Du skal lede dette arbejde i det daglige både hjemme i huset og ude i verden.

Vi står midt i en rivende udvikling af både vores bygningsmæssige, fysiske rammer og indholdsmæssige aktiviteter. På Rytmisk Center arbejder vi med værdierne ACCES / DIVERSITET / VIDENDELING. Som leder vil du komme til at stå i spidsen for denne ambitiøse transformation af Rytmisk Center, der har til formål at åbne os op i forhold til omverdenen.

Vi skal imødekomme de nye krav og tendenser omverdenen stiller til økonomiledelse i en kulturinstitution som vores. Økonomien består af kommunale tilskud og brugerbetaling fra vores kursister. Du skal stå i spidsen for den økonomiske udvikling. Derfor er det vigtig, at du kan se og forstå de mekanismer og tendenser, der præger tiden. Vi søger også hele tiden nye finansieringsmuligheder for at fastholde Rytmisk Centers position som fyrtårn og pejlemærke inden for udvikling af musikundervisning og kulturdebatter.

OM OS:
Rytmisk Center er en non- profit kulturinstitution i København, der er generator for undervisning, workshops, kulturelle debatter og begivenheder inden for de kreative fag – musik, dans, teater med videre. Vi favner bredt, idet vi henvender os til alle målgrupper – fra amatører til professionelle i alle aldersgrupper. vi har 6000 kursister om året, 100 sammenspilshold, 200 teaterbørn, 40 unge med ambitioner om en professionel musikkarriere, 50 kor og en producerklub, et poetisk apotek, meet-ups og en masse andre aktiviteter, som vi ikke har plads til at nævne her.

LØN OG ANSÆTTELSESFORHOLD:
Lønramme, 42-48 i henhold til folkeoplysningscirkulæret. Læs mere her.
37 timer/uge.

Ansøgningsfrist: 19. juni 2020
Forventede samtaler fra uge 27.
Forventet ansættelsesstart 1. sep. 2020

Spørgsmål kan rettes til:
Torben Engberg, souschef, te@rytmiskcenter.dk / 28 10 04 54

Kim Christensen bestyrelsesformand, kc@rytmiskcenter.dk / 51 23 96 35

Ansøgningen sendes til: rc@rytmiskcenter.dk