DIY Artist

For dig, der er på vej ind i branchen som upcoming artist. Her finder du kurser omkring markedsføring, fundraising, video, SoMe, image og visuel identitet, der er tilrettelagt for at hjælpe dig til at komme ud til det størst mulige publikum med din musik.

Find dit hold og tilmeld dig

Sorter efter:
Hold nr: 48843
Ledige pladser

DIY Ugen; Image og Visuel Identitet

4,00 lektioner: 17.6.2019 - 17.6.2019 , Mandag kl. 18:00
Sted: Enghavevej 8. København V
Underviser: Ida Kudo Høffding
Tilmeld
Kursuspris: 415 kr.

Max 7 deltagere

Mit oplæg tager udgangspunkt i vejen som DIY (do it yourself) -artist, producer og sangskriver ind i branchen. Der tages udgangspunkt i hvordan den personlige, kunstneriske udvikling og proces baner vejen, snarere end stærke gate-keepers (som eks. major labels) i første omgang åbner dørene.

I musikbranchen i dag, er der ikke en entydig vej eller strategi for at komme ind i branchen. Det handler i høj grad om at lære sine styrker at kende og blive bevidst om, hvilke parametre man som artist har at spille på. I dag er der flere aspekter af artistvirket der spiller ind, i forhold til at blive set og hørt. Det visuelle spiller en kæmpe rolle, og den visuelle identitet er i høj grad artisten visit-kort i en verden, hvor en udgivelse nemt drukner i mængden af tilgængelig ny musik.

Jeg synes personligt det er enormt vigtigt at give mine erfaringer videre til aspirerende artister, da det personlige udtryk eller omhyggeligheden ved at gå sin lyd på klingen hurtigt bliver udkonkurreret af effektivitet, produktivitet og tilpasning til radioen. Branchen er flygtig, men som artist skal man kunne stå i sig selv.

Der vil både være praktiske råd i forhold til hvilke muligheder man som artist har, for at tage de første skridt ind i branchen. Derudover vil jeg dele væsentlige, personlige erfaringer til inspiration og motivation for andre upcoming artister.

Kursus: 415,-
S/A/P-pris: 375,- (Kbh. og Frb.)

Mødegange

Start Slut Lektioner Lokale
17.6.2019 18:00 17.6.2019 21:40 4,00 22, opgang E, 2.sal
Hold nr: 48844
Ledige pladser

DIY Ugen; Markedsføring

4,00 lektioner: 18.6.2019 - 18.6.2019 , Tirsdag kl. 18:00
Sted: Enghavevej 8. København V
Underviser: Kristoffer Rom Hansen
Tilmeld
Kursuspris: 415 kr.

Max 7 deltagere

Markedsføring har mange underdiscipliner, der hver især kan gribes an på et utal af måder. På dette kursus vil Kristoffer indføre dig i en række af de vigtigste overvejelser og tilgange til eksempelvis at markedsføre din musik overfor journalister, på sociale medier, via eget website og i den fysiske verden. 

Kursus: 415,-
S/A/P-pris: 375,- (Kbh. og Frb.)

Mødegange

Start Slut Lektioner Lokale
18.6.2019 18:00 18.6.2019 21:40 4,00 22, opgang E, 2.sal
Hold nr: 48845
Ledige pladser

DIY Ugen; Fundraising

4,00 lektioner: 19.6.2019 - 19.6.2019 , Onsdag kl. 18:00
Sted: Enghavevej 8. København V
Underviser: Rasmus Damsholt
Tilmeld
Kursuspris: 415 kr.

Max 7 deltagere

 

 

Jeg vil give kursisterne et overblik over hvilke fonde der findes i Danmark og hvad det kræver at få støtte fra hver især af disse.

 

Vi skal sammen gennemgå hvad en god ansøgning indeholder, hvordan man sælger sig selv og hvad fondsudvalg ofte ligger vægt på.

 

Jeg vil komme med eksempler fra tidligere ansøgninger, der har fået støtte og også kigge på kursusdeltagernes egne cases.

 

Kursus: 415,-
S/A/P-pris: 375,- (Kbh. og Frb.)

Mødegange

Start Slut Lektioner Lokale
19.6.2019 18:00 19.6.2019 21:40 4,00 22, opgang E, 2.sal
Hold nr: 48846
Ledige pladser

DIY Ugen; Video Content/SoMe

4,00 lektioner: 20.6.2019 - 20.6.2019 , Torsdag kl. 18:00
Sted: Enghavevej 8. København V
Underviser: Waqas Ali Qadri
Tilmeld
Kursuspris: 403 kr.

Max 7 deltagere

 

En artists visuelle output er i dag mere vigtigt end nogensinde før.

De sociale medier har gjort artisterne tilgængelige i sådan en grad, at det er et must at gøre noget ud af sit visuelle udtryk.

Mange bliver skræmt af tanken om at skulle lave en musik video, da man har en forestilling om at der er besværligt, dyrt og uoverkommeligt, hvilket oftest ikke er tilfældet. Ligger du som mange andre artister inde med en visuel ide til dine sange, eller har du svært ved at tage fat om dit visuelle udtryk så er dette kursus skræddersyet til dig.

Udover video Content, bliver du også undervist i vigtigheden og brugen af video content til online medier samt hvorledes du gør optimal brug af disse.

Eksempler på Waqas videoer

Medina:
https://youtu.be/5eM3re4f23s

Skudt på en iPhone 6
https://youtu.be/-UN1H-oqo5k

Kursus: 415,-
S/A/P-pris: 375,- (Kbh. og Frb.)

Mødegange

Start Slut Lektioner Lokale
20.6.2019 18:00 20.6.2019 21:40 4,00 22, opgang E, 2.sal
Hold nr: 48847
Ledige pladser

DIY Kursusugen, Image, markedsføring, fundraising og video content/SoMe

16,00 lektioner: 17.6.2019 - 20.6.2019 , Mandag kl. 18:00
Sted: Enghavevej 8. København V
Underviser: Skiftende undervisere
Tilmeld
Kursuspris: 1659 kr.

Max 7 deltagere

DIY-ugen, kursuspakke:

Livet som DIY Artist kan være frustrerende og uoverskueligt. Hvilke markedsføringskanaler er optimale til min musik, hvilket visuelt image skal jeg og min musik iklædes, for at spille optimalt sammen og appelere til publikum, hvordan laver jeg selv godt video content og får det udbredt på sociale medier, og ikke mindst hvordan bliver hele projektet økonomisk bæredygtigt, hvilket jo er afgørende for at have tiden til at arbejde i dybden med musikken.

DIY-ugen er et helt nyt tilbud på Rytmisk Center. Det er fire dage med fire forskellige inspirerende oplægsholdere, der arbejder i musikbranchen, som vil fortælle om henholdsvis image/visuel identitet, fundraising, markedsføring og video content/SoMe, så bliver klædt på til at komme ud med din musik. Der vil desuden i hvert modul være tid til at kigge på kursisternes egne cases som DIY Artister.

Image og visuel identitet:

Mit oplæg tager udgangspunkt i vejen som DIY (do it yourself) -artist, producer og sangskriver ind i branchen. Der tages udgangspunkt i hvordan den personlige, kunstneriske udvikling og proces baner vejen, snarere end stærke gate-keepers (som eks. major labels) i første omgang åbner dørene.

I musikbranchen i dag, er der ikke en entydig vej eller strategi for at komme ind i branchen. Det handler i høj grad om at lære sine styrker at kende og blive bevidst om, hvilke parametre man som artist har at spille på. I dag er der flere aspekter af artistvirket der spiller ind, i forhold til at blive set og hørt. Det visuelle spiller en kæmpe rolle, og den visuelle identitet er i høj grad artisten visit-kort i en verden, hvor en udgivelse nemt drukner i mængden af tilgængelig ny musik.

Jeg synes personligt det er enormt vigtigt at give mine erfaringer videre til aspirerende artister, da det personlige udtryk eller omhyggeligheden ved at gå sin lyd på klingen hurtigt bliver udkonkurreret af effektivitet, produktivitet og tilpasning til radioen. Branchen er flygtig, men som artist skal man kunne stå i sig selv.

Der vil både være praktiske råd i forhold til hvilke muligheder man som artist har, for at tage de første skridt ind i branchen. Derudover vil jeg dele væsentlige, personlige erfaringer til inspiration og motivation for andre upcoming artister.

Markedsføring:

Markedsføring har mange underdiscipliner, der hver især kan gribes an på et utal af måder. På dette kursus vil Kristoffer indføre dig i en række af de vigtigste overvejelser og tilgange til eksempelvis at markedsføre din musik overfor journalister, på sociale medier, via eget website og i den fysiske verden. 

Fundraising:

Rasmus Damsholt vil give kursisterne et overblik over hvilke fonde der findes i Danmark og hvad det kræver at få støtte fra hver især af disse.¨Vi skal sammen gennemgå hvad en god ansøgning indeholder, hvordan man sælger sig selv og hvad fondsudvalg ofte ligger vægt på. Jeg vil komme med eksempler fra tidligere ansøgninger, der har fået støtte og også kigge på kursusdeltagernes egne cases."

 Video content og SoMe:

En artists visuelle output er i dag mere vigtigt end nogensinde før.

De sociale medier har gjort artisterne tilgængelige i sådan en grad, at det er et must at gøre noget ud af sit visuelle udtryk.

Mange bliver skræmt af tanken om at skulle lave en musik video, da man har en forestilling om at der er besværligt, dyrt og uoverkommeligt, hvilket oftest ikke er tilfældet. Ligger du som mange andre artister inde med en visuel ide til dine sange, eller har du svært ved at tage fat om dit visuelle udtryk så er dette kursus skræddersyet til dig.

Udover video Content, bliver du også undervist i vigtigheden og brugen af video content til online medier samt hvorledes du gør optimal brug af disse.

Eksempler på Waqas videoer

Medina:
https://youtu.be/5eM3re4f23s

Skudt på en iPhone 6
https://youtu.be/-UN1H-oqo5k

Underviserne er:

Ida Kudo

Kristoffer Rom

Rasmus Damsholt

Waqas Ali Qadri

Kursus: 1.659,-
S/A/P-pris: 1.499,- (Kbh. og Frb.)

Mødegange

Start Slut Lektioner Lokale
17.6.2019 18:00 17.6.2019 21:40 4,00 22, opgang E, 2.sal
18.6.2019 18:00 18.6.2019 21:40 4,00 22, opgang E, 2.sal
19.6.2019 18:00 19.6.2019 21:40 4,00 22, opgang E, 2.sal
20.6.2019 18:00 20.6.2019 21:40 4,00 22, opgang E, 2.sal