Praktisk information – voksne

Tilmelding, optagelse og betaling.
Når du har fundet dit hold, og du ønsker at tilmelde dig, klikker du på den røde tilmeldingsknap ved siden af kursusteksten som tager dig til et tilmeldingsskema. Optagelse sker i den rækkefølge, vi modtager tilmelding. Du kan vælge mellem dankortbetaling, mobilepay eller bankoverførsel.

Når du er blevet optaget, sender vi et mødekort som bekræftelse, med detaljerede oplysninger om tid og sted.

Betingelser i forbindelse med tilmelding LÆS HER

Valg af niveau
Begynder 1
Du har ikke tidligere modtaget undervisning, og du har hverken prøvet at spille eller synge før.

Begynder 2
Du har fået undervisning i minimum et eller to semestre. Du har sunget eller spillet noget, og du har fået lidt kendskab til, hvad dit instrument kan.

Let øvet
Du har et grundlæggende kendskab til dit instrument, og du behersker den elementære teknik.

Øvet
Du har arbejdet i længere tid med dit instrument og er fortrolig med det. Du kan bruge dit instrument til sammenspil. Og du har grundlæggende kendskab til teori og ved, hvordan du bruger ørerne.

Lektionslængde
En lektion varer i 55 minutter, hvoraf de 10 minutter er pause.

Venteliste
Skulle holdet være overtegnet, og du ikke kan finde et alternativ, så kan du alligevel gå videre med tilmeldingen for at blive placeret på en venteliste.  Det koster ikke noget. Vi vil så kontakte dig,  hvis der opstår plads på holdet.

Nedsat kursuspris
SAP (Studerende / Arbejdssøgende / Pensionist)

København og Frederiksberg giver tilskud til nedsættelse af kursusprisen, hvis du bor i en af kommunerne og:

Er Folkepensionist, førtidspensionist, modtager af arbejdsløshedsdagpenge, revalideringsydelse, integrationsydelse, kontanthjælpsmodtager, efterlønsmodtager, lærling der kan fremvise underskrevet uddannelsesaftale, studerende der kan dokumentere, at de modtager SU.

Personer på sygedagpenge og personer på barselsdagpenge kan ikke modtage tilskuddet.

OBS: Ved tilmelding betales fuld kursuspris og tilskuddet udbetales efterfølgende, når vi har modtaget dokumentation på mail, af SU-støttemeddelelse, uddannelseskontrakt, bevis på efterløn eller førtidspension. For arbejdsledige er en aktuel tro- og love erklæring dog tilstrækkelig.

Download Tro og Love erklæring Tro og love-erklæring Frbg og Kbh. HER udfyld, og send til kontor@rytmiskcenter.dk

Hvad skal du medbringe
Til sammenspil og instrumentalundervisning sørger vi for de tunge ting såsom: Klaver, trommesæt, congas, PA-anlæg, synthesizer, forstærkere mv.

Du skal selv medbringe lette ting, dvs. trommestikker, blæser instrument, strengeinstrument samt kabler til bas og guitar.

På vores musikproduktionskurser er det en forudsætning at du kan medbringe din egen laptop med relevant DAW installeret samt hovedtelefoner.

Vejledning
Vi lægger vægt på, at vores kursister kommer ind på de rigtige hold. Vi tror på, at den enkelte kursist får det største udbytte, når alle føler, de er landet det rigtige sted – både hvad angår niveau og kursusindhold.

Du kan altid ringe og få personlig vejledning hos afdelingslederen. Du finder de pågældende telefonnumre under kontakt, HER.

Undervisningsstederne
Rytmisk Center – Vest
Vesterbrogade 107 E, 1620 København V
*) Adgangsmulighed for handicappede. Kontakt kontoret på tlf. 33225984 herom ved tilmelding.

Rytmisk Center – Øst
Øster Farimagsgade 16 B, 2100 København Ø

Osramhuset
Valhalsgade 4, 2200 København N

Kulturhuset Pilegården
Brønshøjvej 17, 2700 Brønshøj

Persondatapolitik i Rytmisk Center
En ny EU-lov kaldet General Data Protection Regulation er trådt i kraft. Det er en ny regulation, der skal sikre at dine data opbevares sikkert i vores systemer.

I forbindelse med General Data Protection Regulation, har vi opdateret vores Persondatapolitik. Her kan du læse om hvordan vi tager ansvar og beskytter alle de data vi råder over. Vi forsikrer dig at alle oplysninger, som du deler med os, forholdes privat og fortroligt.
Læs mere her: Persondatapolitik i Rytmisk Center

Oplysning om klagemuligheder
Hvis du mod forventning har noget at klage over i forbindelse med køb af kurser eller andet i vores aftenskole, bedes du hurtigst muligt henvende dig til os med din klage, så vi kan finde en løsning.

Hvis du ikke synes, vi behandler din klage tilfredsstillende, kan du indgive en klage til:

Center for Klageløsning i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby

Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk

Europa-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.
Klagen indgives her – http://ec.europa.eu/odr

Ved indgivelse af en klage skal du oplyse vores e-mail adresse rc@rytmiskcenter.dk